Blogger Widgets

2012. augusztus 3., péntek

Stephen levele Jace-nek

Üvegváros spoiler!!!!


Fiamnak!

Ha ezt a levelet olvasod, akkor én már meghaltam.

Fel vagyok készülve a halálomra, ha nem holnap, akkor hamarosan. Tudom, hogy Valentine meg fog ölni. A sok beszéde ellenére arról, hogy szeret, arról, hogy mennyire vágyik egy férfire, aki a jobb keze lehet, tudja, hogy kétségeim vannak. És ő olyan ember, aki nem tűri a kétséget.

Nem tudom, hogy hogy fognak felnevelni. Nem tudom, hogy mit fognak mesélni neked rólam. Még azt sem tudom, hogy ki fogja neked odaadni ezt a levelet. Én Amatisra bíztam, de nem tudom, mit tartogat a jövő. Csak azt tudom, hogy ez az egyetlen esélyem, hogy elszámolást adjak egy férfiról, akit minden bizonnyal gyűlölsz.

Három dolog van, amit tudnod kell rólam. Az első az, hogy gyáva voltam. Egész életemben rossz döntéseket hoztam, mert egyszerűbbek voltak, mert jobban szolgálták az érdekeimet, mert féltem.

Eleinte elhittem Valentine indokait. Elfordultam a családomtól a Körhöz, mert jobbnak hittem magam az Alvilágiaknál és a Klávénál és a fojtogató szüleimnél. A szüleimmel szemben érzett dühöm eszköz volt, amit Valentine úgy formált, ahogy akart, ugyanúgy, ahogy sokunkat átformált és megváltoztatott. Amikor elűzte Luciant, nem kérdőjeleztem meg, hanem hálásan a helyére léptem. Amikor azt kérte, elhagytam Amatist, a nőt, akit szerettem, és elvettem Celine-t, a lányt, akit nem is ismertem. Azt tettem, amit kért, örök szégyenemre.

El sem tudom képzelni, mi járhat most a fejedben, tudva, hogy a lány, akiről beszélek, az anyád volt. A második dolog, amit tudnod kell, a következő. Ne hibáztasd Celine-t semmi miatt, bármit is teszel. Nem az ő hibája volt, hanem az enyém. Az anyád ártatlan volt, egy olyan családból, akik kegyetlenkedtek vele. Csak kedvességet akart. Azt érezni, hogy biztonságban van és szeretik. És bár a szívemet már másnak adtam, szerettem, a magam módján, még akkor is, ha a szívemben hű voltam Amatishoz: Non sum qualis eram bonae sub regno Cynarae. Kíváncsi vagyok, úgy szereted-e latint és a költészetet, mint én. Kíváncsi vagyok, ki tanított rá.

A harmadik és a legnehezebb, amit tudnod kell, hogy fel voltam készülve rá, hogy gyűlöljelek. A saját és egy gyermeklány fiát, akit alig ismertem, úgy tűnt, te leszel a tetőpontja az összes rossz döntésnek, amit meghoztam, és mindazoknak az apró megalkuvásoknak, melyek a pusztulásomhoz vezettek. Mégis, ahogy egyre jobban bekúsztál a gondolataimba, ahogy világra jöttél, egy bűntelen, ártatlan gyermek, kezdtem rájönni, hogy nem gyűlöllek. A szülők természete, hogy a saját arcképüket lássák a gyermekeikben, és én magamat gyűlöltem, nem téged.

Csak egy dolog van, amit tőled kérek, fiam – egy dolog tőled és érted. Azt akarom, hogy légy jobb ember, mint amilyen én voltam. Senkinek se hagyd, hogy megmondja, ki vagy vagy kinek kellene lenned. Szeresd azt, akit akarsz. Higgy, ahogy hinni akarsz. Tekintsd jogodnak a szabadságod.

Nem kérem, hogy mentsd meg a világot, fiam, gyermekem, az egyetlen gyermekem, akim valaha lesz. Csak azt kérem, hogy légy boldog.


Stephen

7 megjegyzés:

  1. Stephent és valahogy Hodge-hoz hasonlítom.Mindketten gyávának tartották magukat, de számomra mégsem voltak azok.Szívesen olvasnék egy könyvet Stephen életéről.Mondjuk tinikorától a haláláig.. De lenne.. *-*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú! Most ,hogy mondod az tényleg jó lehet:)

      Törlés
  2. Ez annyira szép! Stephen nagyon szépen fogalmazott! Vajon Jace mit gondolhatott az apjáról? Hmmm...ez a kérdés

    VálaszTörlés
  3. Valaki meg tudná mondani, hogy mit jelent ez a mondat a levélben: "Non sum qualis eram bonae sub regno Cynarae."? Előre is köszi! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. "Nem az vagyok, aki a jó Cynara uralma alatt voltam" :)

      Törlés

Rendeljétek meg innen Cassie könyveit!

Blogger Widgets